Son yayınlanan LinkedIn raporu kullanıcıların en çok çalışmak istedikleri şirketleri detaylarıyla ulaşılabilir kılıyor. Dünyanın bir numaralı profesyonel ağı LinkedIn, 433 milyon kullanıcısıyla eşsiz bir data erişimine sahip. Bu verilerle neler yapabileceğinin olanakları ise şaşırtıcı. LinkedIn kullanıcılarının iş aramak veya networklerini kuvvetlendirmek için oluşturdukları profillerinde iş becerileri, eğitimleri, kariyer deneyimleri, ilgi alanları gibi kişisel bilgilere yer veriliyor. 

 

Diyelim ki üniversiteden yeni mezun olmuş bir reklamcısınız. İlgi alanlarınız ve becerileriniz doğrultusunda LinkedIn size etkileşime geçmeniz gereken kullanıcıları öneriyor ve herhangi bir boş pozisyon olduğunda başvurabilmeniz için sizi yönlendiriyor. 

 

Hatırlatmakta fayda var. Oluşturduğunuz profili yeterince efektif kullandığınız taktirde LinkedIn'in en çok tercih edilen iş arayanlar listesine de girebilirsiniz. Bu özellik şu an için sadece Avustralya, Avrupa ve ABD’de kullanılıyor. LinkedIn, tıpkı insan kaynakları departmanı gibi, sahip olduğu zengin data ile iş kriterlerine hangi kullanıcının daha uygun olabileceğini öngörüp bir liste haline getirebiliyor.

 

Bunların ötesindeyse LinkedIn geliştirdiği yeni bir sistemle bünyesindeki tüm kullanıcıların iş deneyimleri ve ilerleyen dönemdeki iş eğilimleri üzerine bir değerlendirme yapabiliyor. Kullanıcıların beklentilerine en uygun iş ilanlarına sahip şirketlerin sıralamasıysa tam olarak bu şekilde oluşturulmuş. 

LinkedIn tarafından yayınlanan raporlara göre; kullanıcıların en çok çalışmak istedikleri/isteyebilecekleri şirketlerin zirvesinde ise Google var. Liste; Salesforce, Facebook, Apple, Amazon, Uber, Microsoft, Tesla, Twitter ve Airbnb ile devam ediyor.